G-Nius kennis & vitaliteit clinic

Bij G-Nius vinden wij de persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Door het organiseren van unieke clinics willen wij bijdragen aan het up-to-date houden van kennis, het verbeteren van vaardigheden en een goede gezondheid.

Wij zijn namelijk van mening dat deze elementen essentieel zijn om optimaal te kunnen presteren, zowel zakelijk als privé.

De eerstvolgende clinic is een combinatie van kennis en sport. Onder begeleiding van een ervaren coach organiseren wij een kennissessie in combinatie met een boksclinic. 

De onderwerpen die tijdens deze clinic besproken worden zijn;

  • Vitaliteit
  • Omgaan met de krapte op de arbeidsmarkt
  • Kennismaken met sport

Het belooft een sessie vol inspiratie en motivatie te worden waarbij je fysiek wordt uitgedaagd. Je ontwikkelt nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis terwijl je werkt aan jouw gezondheid.

Wanneer

Donderdag 28 juli om 16:30u – 19:00u. Na afloop is er gelegenheid om, onder het genot van een drankje, ervaringen te delen en na te praten.

Waar

De clinic zal plaatsvinden in ’s-Hertogenbosch of net daarbuiten. De exacte locatie maken wij ruim van tevoren bekend.

Goed om te weten; deelname is altijd kosteloos en een unieke ervaring is gegarandeerd!

Wil jij aanwezig zijn bij deze G-Nius clinic? Stuur dan voor 24 juni 2022 een mailtje naar info@g-nius-nl.

Om de clinic persoonlijk te houden is de groepsgrootte beperkt. Wacht daarom niet de lang met inschrijven van vol=vol.

Maak kennis met Lisa

Maak kennis met de gezichten achter G-Nius. Om onze collega’s beter leren te kennen, leggen wij ze 10 keuzes voor. Deze week leggen wij Lisa de keuzevragen voor.

Lisa is sinds 1 mei Junior recruitment consultant bij G-nius. Daarnaast studeert zij aan het Avans in Den Bosch de studie Human Resource Management.

Koffie of thee
Thee, groene thee.

Streamingsdienst of tv?
Streamen. Wat kijk je nu? Lupin op Netflix.

Strandvakantie of een actieve vakantie?
Actieve vakantie. Veel excursies, fietsen, scooter huren… gewoon weg.
Ik wil heel graag naar Japan. En dan het liefste het bloesemseizoen.

Ochtend- of avondmens?
Avondmens. Ik moet echt opstarten s ‘ochtends. Ik ben s ‘avonds heel productief, dan ga ik pas echt dingen doen. Zoals opruimen.

Koken of uit eten?
Zelf koken. Ik wil graag alles zelf in de hand hebben wat ik eet. En wat kook je dan het liefste? Kip met rijst en groenten.

Sporten of bankhangen?
Sporten.

Wijn of bier?
Wijn.

Fietsen of lopen?
Lopen.

Hond of kat?
Hond.

Ontbijt of avondeten?
Ontbijt. Wat eet je dan? Yoghurt met havermout.

Wil jij beter kennismaken met Lisa? Ze nodigt je graag uit om meer over haarzelf en haar werk te vertellen.

G-Nius DoMiBo ‘Friet & Meet’

Op donderdag 30 juni organiseren wij een DoMiBo met het thema ‘Friet & Meet’. Tijdens deze donderdagmiddagborrel krijg je de kans om op een informele manier kennis te maken met G-Nius en het team.

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en ben je benieuwd of G-Nius de volgende stap binnen jouw carrière is? Aarzel dan niet en kom naar onze DoMibo. Tijdens deze borrel krijg je de kans om de sfeer te proeven, vragen te stellen en kennis te maken met ons en het werk. Zo kom je erachter of G-Nius de volgende stap is binnen jouw mooie carrière.

Kom je naar onze borrel? Dan zorgen wij ervoor dat je geen honger krijgt. Er er staat namelijk een portie versgebakken friet voor je klaar.

Voor wie organiseren wij deze borrel?
Iedereen die openstaat om zichzelf verder te willen ontwikkelen bij G-Nius, als starter, medior of senior.

Wanneer is deze unieke DoMiBo?
Donderdag 30 juni van 16:30 – ?

Wil jij erbij zijn?
Om deze borrel tot een succes te maken is aanmelden verplicht. Dit doe je door een appje met het bericht “ik ben erbij + jouw naam” te sturen naar 073-610 14 69.

Neem vast een kijkje op www.werkenbijg-nius.nl om een idee te krijgen van het werken bij ons.

Leo Keller benoemd tot Managing Director

Op 1 juni 2022 is Leo Keller benoemd tot Managing Director van G-Nius BV. Met deze benoeming neemt hij het stokje over van Gijs-Jan Deenen, oprichter van G-Nius. Dit betekent dat Leo verantwoordelijk is voor de algemene en dagelijkse bedrijfsvoering van de onderneming. Daarnaast blijft hij zich focussen op de verdere groei en ontwikkeling van G-Nius.

Leo kent een lange geschiedenis bij G-Nius. In 2005 begon hij als stagiair en nadat hij afstudeerde in 2007 startte hij in de functie van Junior Business Manager. Na een kort uitstapje, tussen 2011 en 2012, keerde hij terug als Business Manager om zich te specialiseren op het gebied van IT-detachering en Consultancy.

G-Nius groeide en Leo bleef zichzelf verder ontwikkelen. Met zijn ruime ervaring en expertise, in projectmatige ICT-detachering en met name in Warehouse Management Systems, kent Leo G-Nius en de markt door en door.

Op 1 januari 2018 werd Leo benoemd tot Sales Director. Vanaf dat moment is Leo (mede) verantwoordelijk voor het verder vorm geven van de visie van G-Nius. Daarbij werkt hij ook aan het versterken van de relaties met opdrachtgevers, professionals en samenwerkingspartners. Naast deze benoeming is Leo sinds 1 januari 2021, naast Gijs-Jan Deenen, ook aandeelhouder van G-Nius.

Nu is het moment daar dat Leo de stap maakt naar Managing Director. Met zijn sterke leiderschap en vernieuwende visie zal hij samen met het team verder blijven werken aan de ontwikkeling van G-Nius. De normen, waarden en persoonlijke werkwijze waarmee Gijs-Jan 20 jaar geleden G-Nius oprichtte, blijven daarbij ongewijzigd. 

Na de benoeming van Leo als Managing Director blijft Gijs-Jan uiteraard actief en nauw betrokken bij G-Nius. Als aandeelhouder, MVA, adviseur en klankbord zal hij het team blijven ondersteunen.

Tips voor inhurende managers in tijden van krapte op de arbeidsmarkt

Dat er op dit moment een recordkrapte is op de arbeidsmarkt is geen nieuws. Ook wij ervaren dat het moeilijk is om geschikte professionals te vinden. Voor inhurende managers moet het nog lastiger zijn om de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt goed te volgen. Daardoor weten ze vaak niet hoe ze op de krapte moeten reageren. Wij geven daarom een aantal handvatten om openstaande rollen zo snel mogelijk in te vullen.

Binnen onze vakgebieden zien we dat afdelingsmanagers vaak ook verantwoordelijk zijn voor het selectieproces van nieuwe medewerkers. Logisch, want deze professionals moeten binnen hun team aan de slag.

Omdat het selecteren van geschikte professionals geen kerntaak is, geven we de onderstaande tips om ze hierbij te helpen.

1.   Snel handelen

Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt werken recruiters hard om geschikte professionals te vinden, te boeien en te binden. Gelukkig reageert het merendeel van de inhurende managers daarna snel en kan er een kennismakingsgesprek gepland worden.

Helaas gebeurt het ook regelmatig dat het, na lang en intensief zoekwerk, lang duurt voordat er een reactie volgt. Dit is erg vervelend. Niet alleen voor ons maar ook voor de professional en de opdrachtgever zelf.

In een markt waar er sprake is van krapte worden professionals van alle kanten benaderd. Door snel te handelen en de sollicitatieprocedure kort te houden voorkom je dat een geschikte professional een ander aanbod krijgt en daardoor niet meer beschikbaar is.

2.   Een match is meer dan alleen een cv

Een geschikte professional vind je niet door je alleen op een cv te richten. Op papier kan iemand namelijk nog zoveel kennis en ervaring hebben, maar kan hij of zij deze kennis ook overbrengen en toepassen? Omgekeerd kan iemand misschien kennis en ervaring missen, maar wel heel erg gemotiveerd zijn en snel leren.

Of iemand geschikt is voor een rol ontdek je door met een open blik naar professionals te kijken. Ga een gesprek aan waarin je nagaat of iemand aansluit bij de rol en de organisatie.

3.   Denken in kansen

In een markt waar professionals het voor het kiezen hebben is het voor werkgevers tijd om in kansen te denken. Want waarom moet je op zoek gaan naar het schaap met de 5 poten? En bijvoorbeeld niet een schaap met 3 poten de kans geven om zichzelf verder te ontwikkelen? Laat iemand groeien, zowel persoonlijk als professioneel, en ontwikkel zelf dat schaap met de 5 poten.

4.   Laat je adviseren

Ben jij een inhurende manager en vind je het moeilijk om geschikte professionals voor jou team te vinden? Onze Business Managers kunnen je daarbij helpen. Zij zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Ze brengen jouw wensen en behoeften in kaart en stellen zo het ideale profiel op van een professional. Dit profiel is uitgangspunt voor onze recruiters. Met deze werkwijze bieden zij je advies op maat. Dit geeft jou als inhurende manager een realistisch beeld van de markt en verhoogt daarmee de kans op het vinden van de geschikte professional.

Maak jij het verschil? #1

Vertel eens, waarom zouden we jou voor deze rol aan moeten nemen? En wat onderscheidt jou van andere professionals?

Deze vragen staat in de top vijf van meest gestelde vragen in sollicitatie procedures. Ook bij G-Nius stellen we deze vragen tijdens kennismakingsgesprekken. Het is opvallend hoe weinig professionals een sterk antwoord kunnen geven. En wat opvalt is dat veel antwoorden ook op elkaar lijken.

In de G-Nius serie ‘maak jij het verschil?’ geven we je met een aantal vragen, tips en ‘huiswerkopdrachten’ gereedschap in handen. Hiermee kan jij jouw onderscheidend vermogen als professional of werkgever identificeren en omzetten in krachtige en persoonlijke antwoorden op bovenstaande vragen.

Deel 1: De overeenkomst en het verschil tussen ONDERSCHEIDEND en ANDERS.

De overeenkomst tussen ‘onderscheidend’ en ‘anders’ zijn de aantoonbare verschillen tussen jou en de andere teamleden. Het is belangrijk om A. je bewust te zijn van deze verschillen, en B. te begrijpen wat de betekenis van het verschil is zodat jij je erop kunt voorbereiden of anticiperen.

Het belangrijkste verschil zit in de associatie die mensen met beide woorden hebben. ‘Onderscheidend’ heeft een veelal positief ervaren, terwijl ‘anders’ veel vaker een negatieve associatie oplevert.

Wanneer jij waarde toevoegt binnen een team en daarmee de kracht van het team vergroot, word je als onderscheidend gezien.

Wanneer het voor collega’s niet duidelijk is hoe jij waarde aan het team kan toevoegen, krijg je vaak het label ‘anders‘ toebedeeld. In de praktijk wordt dit vaak vertaalt als het ontbreken van ‘de klik’.

Mensen doen namelijk het liefst zaken met mensen waarin ze zichzelf herkennen. Ze verbinden zich moeilijker met mensen die ‘anders’ zijn. We kennen immers allemaal het spreekwoord “Wat de boer niet kent dat vreet hij niet”.

Inzicht: Het is belangrijk om je te realiseren dat wanneer de context verandert iets wat eerst ‘onderscheidend’ was zomaar kan veranderen in ‘anders’ en andersom.

Opdracht: Bedenk en schrijf vervolgens uit op welke punten jij verschillend bent en hoe die verschillen voor anderen binnen het team van toegevoegde waarde kunnen zijn.

G-Nius jubileum borrel

Afgelopen donderdag was het eindelijk zover, de G-Nius jubileum borrel! Ter ere van ons 20-jarig bestaan hebben wij onze relaties uitgenodigd voor een rondvaart over de Binnendieze en een gezellig borrel om na een lange tijd weer bij te praten. Met prachtig weer hebben wij genoten van een tocht door en vooral onder de stad. Deze avond was een mooi moment om kennis te maken met de geschiedenis van ’s-Hertogenbosch, de bakermat van G-Nius.

Rondvaart over de Binnendieze

De Binnendieze is een eeuwenoud stelsel van alle waterlopen binnen de muren van ’s-Hertogenbosch. Deze smalle waterlopen stroomden vroeger achter de huizen langs en werden gebruikt om met schepen handelswaren te vervoeren. Daarnaast was het voor de burgers van ‘s-Hertogenbosch drinkwater, maar het stroompje werd óók gebruikt als riool.

Tijdens de rondvaart over de Binnendieze heeft de schipper ons boeiende verhalen verteld over de geschiedenis van de stad en de restauratie. Hij heeft ons laten zien waarom de huidige vorm van de stad, het stratenbeloop en de smalle huizen die aan de achterkant aan het water grenzen zo uniek zijn.

Borrel bij Brasserie Bolwerk

Na de rondvaart hebben wij de avond afgesloten bij Brasserie Bolwerk. Deze brasserie is op een unieke locatie gevestigd in de binnenstad. Bolwerk Sint-Jan is namelijk in 1528 gebouwd om een van de belangrijkste toegangspoorten te verdedigen. In het einde van de 18e eeuw is het bolwerk gesloopt.

In de stadswal is nu een brasserie gevestigd. De restanten van de twee laatste poorten, de stadsmuur, een rondeel en middeleeuws straatwerk zijn in het nieuwe gebouw nog goed te zien. Vanaf het zonnige terras hebben wij genoten van een drankje en een hapje.


We kijken terug op een mooie avond. En we zijn blij dat we iedereen weer persoonlijk hebben kunnen spreken en zien. Namens het hele team bedanken wij iedereen voor hun aanwezigheid, gezelligheid en mooie avond!

G-Nius in Maastricht & Valkenburg | 2022

Dit jaar is een bijzonder jaar voor ons. Mede dankzij de inzet en betrokkenheid van onze medewerkers is G-Nius uitgegroeid tot de onderneming die we nu zijn. En daar zijn we ontzettend trots op! Om dit te vieren hebben wij onze collega’s en hun partners uitgenodigd voor een weekend in Maastricht en Valkenburg.

Overnachten op een unieke locatie

Bij aankomst was het al direct duidelijk, het Kruisherenhotel in Maastricht is een prachtige en unieke locatie. Dit designhotel is gevestigd in een oud klooster en een monumentale kerk nabij het bekende Vrijthof. Hier werden we hartelijk ontvangen en tijdens de koffie, met natuurlijk een stuk Limburgse vlaai, werd de bijzondere historie en het concept van het hotel toegelicht.

Iedere hotelkamer is uniek en gericht op luxe en comfort. Kenmerkend voor de kamers is het stijlvolle contrast tussen eeuwenoude architectuur en originele designstukken van wereldberoemde ontwerpers. Dit geldt overigens voor het hele hotel.

Een rally down South

Na een warm welkom zijn we in een oldtimer bus gestapt richting Chateau St. Gerlach in Valkenburg. Hier lag het startpunt van onze rally. Met Dafjes hebben wij het landschap van zuid Limburg ontdekt terwijl we onderweg een aantal opdrachten moesten uitvoeren. De rally eindigde in het centrum van Valkenburg waar wij met een workshop leerden om zelf cocktails te maken. Ondertussen werd er door de die hard fans ook stiekem naar de F1 sprintrace keken.

Jubileum jaar voor G-Nius

Nadat de oldtimer bus ons weer naar het hotel had gebracht was het tijd om een aantal collega’s extra te bedanken. 20 jaar G-Nius is een prachtige mijlpaal en daarom verdient Gijs-Jan Deenen het om in het zonnetje gezet te worden.

Ook Leo Keller heeft dit jaar iets te vieren want hij is al 10 jaar onderdeel van G-Nius. Eerst als stagiair, nu als commercieel directeur en sinds maart ook als aandeelhouder. Maar deze twee heren zijn niet de enige collega’s die hun jubileum vieren. Frank Claassen is namelijk al 5 jaar een toegewijde Business Manager bij G-Nius.

Dineren in een oude kade kelder

De dag hebben wij afgesloten met een heerlijk diner bij restaurant Harbour Club Maastricht. Dit restaurant zit gevestigd in een van de oude kade kelders van de historische binnenhaven ‘t Bassin in Maastricht. Hier hebben wij genoten van prachtige seizoensgebonden gerechten.

Wij hebben een fantastisch weekend gehad met onze collega’s en hun partners. Er is heel veel gelachen en het was een mooi moment om elkaar beter te leren kennen. Dit weekend zien wij daarom ook als investering in ons team en onze onderneming.

We zijn ontzettend dankbaar en trots dat we dit jubileum samen hebben kunnen vieren. Op naar de volgende 20 jaar!

G-Nius teamuitje – Efteling

Dat we dit jaar 20 jaar bestaan kan natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. Daarom hebben wij het G-Nius team, hun partners en kinderen uitgenodigd voor een gezellige dag in de Efteling.

Het is een bijzonder en feestelijk jaar voor G-Nius en dit vieren we dan ook graag met onze medewerkers. Over een geschikte locatie voor dit feest hebben we niet lang nagedacht. We hebben voor de Efteling gekozen omdat dit een mooie, unieke en inspirerende locatie is die geschikt is voor alle leeftijden. En ook het attractiepark heeft dit jaar iets te vieren, het bestaat namelijk 70 jaar. Het park is daarom nu nog feestelijker aangekleed.

De dag zijn we samen begonnen met koffie en een heerlijk stuk gebak in restaurant Panorama. Dit was een goed moment om iedereen persoonlijk te zien en te spreken. Het was ook een mooie gelegenheid om kennis te maken met de nieuwe gezichten binnen het team. Hierna was iedereen vrij om op eigen gelegenheid het park te ontdekken.

Aan het einde van de dag ontmoetten we elkaar weer in het restaurant. Hier hebben we genoten van een heerlijk diner. Ondertussen was er voldoende tijd om bij te praten. Als bedankje voor hun inzet kregen onze medewerkers nog een klein geschenk om mee naar huis te nemen.

Wij hebben een hele leuke dag gehad. We vonden het erg fijn om iedereen weer te zien en om kennis te maken met de partners en kinderen van onze medewerkers.

Wil jij ook onderdeel worden van ons hechte en gezellige team? Bekijk dan de mogelijkheden op www.werkenbijg-nius.nl en wie weet zien we jou bij ons volgende uitje.

Detavast, de term die steeds vaker voorbijkomt

Tegenwoordig zien we steeds vaker dat uitzenders, detacheerders en werving- en selectiebureaus gebruik maken van de detavast-constructie. Wat houdt deze constructie nu in en wat zijn de voordelen?

Waar staat het voor?

Bij een detavast-constructie, ook wel “detacheringsovereenkomst met overname” genoemd, start een professional bij de opdrachtgever aan een vooraf overeengekomen detacheringsperiode. Na deze periode heeft de opdrachtgever de mogelijkheid om de professional kosteloos in dienst te nemen. Dat betekent voor jou dat je maximaal de gelegenheid hebt om de skills en de vaardigheden van de professional te leren kennen alvorens je voor langere tijd een commitment aangaat.

Wat zijn de voordelen?

Het werken met de detavast-constructie brengt een aantal voordelen met zich mee.

Voor de opdrachtgever zijn er de volgende voordelen:
– er zijn voorafgaand duidelijke afspraken over de overname termijn en bijbehorende kosten (ook wel fee genoemd);
– de opdrachtgever heeft gedurende de inhuur periode voor overname geen werkgeversrisico’s;
– de opdrachtgever krijgt een extra toestroom van nieuwe professionals zonder zelf continue te moeten zoeken;
– de opdrachtgever heeft langer de tijd om een professional te beoordelen;
– de kosten voor werving zijn lager.

Voor de professional zijn er de volgende voordelen:
– voorafgaand weet de professional wat het te belopen pad is van gedetacheerde naar vaste aanstelling;
– gedurende de periode van detachering wordt de professional uitvoerig begeleid door G-Nius en waar nodig geholpen in persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Enthousiast geworden?
G-Nius een onderneming die maatwerk biedt. Dit doen we door onze service volledige af te stemmen om de wensen van de opdrachtgever. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden die wij voor jouw onderneming kunnen bieden? Bekijk dan hier welke diensten wij naast detavast aanbieden. Neem dan contact met ons op via info@g-nius.nl of bel +31 (0)73 610 14 69.