Maak jij het verschil? #1

Vertel eens, waarom zouden we jou voor deze rol aan moeten nemen? En wat onderscheidt jou van andere professionals?

Deze vragen staat in de top vijf van meest gestelde vragen in sollicitatie procedures. Ook bij G-Nius stellen we deze vragen tijdens kennismakingsgesprekken. Het is opvallend hoe weinig professionals een sterk antwoord kunnen geven. En wat opvalt is dat veel antwoorden ook op elkaar lijken.

In de G-Nius serie ‘maak jij het verschil?’ geven we je met een aantal vragen, tips en ‘huiswerkopdrachten’ gereedschap in handen. Hiermee kan jij jouw onderscheidend vermogen als professional of werkgever identificeren en omzetten in krachtige en persoonlijke antwoorden op bovenstaande vragen.

Deel 1: De overeenkomst en het verschil tussen ONDERSCHEIDEND en ANDERS.

De overeenkomst tussen ‘onderscheidend’ en ‘anders’ zijn de aantoonbare verschillen tussen jou en de andere teamleden. Het is belangrijk om A. je bewust te zijn van deze verschillen, en B. te begrijpen wat de betekenis van het verschil is zodat jij je erop kunt voorbereiden of anticiperen.

Het belangrijkste verschil zit in de associatie die mensen met beide woorden hebben. ‘Onderscheidend’ heeft een veelal positief ervaren, terwijl ‘anders’ veel vaker een negatieve associatie oplevert.

Wanneer jij waarde toevoegt binnen een team en daarmee de kracht van het team vergroot, word je als onderscheidend gezien.

Wanneer het voor collega’s niet duidelijk is hoe jij waarde aan het team kan toevoegen, krijg je vaak het label ‘anders‘ toebedeeld. In de praktijk wordt dit vaak vertaalt als het ontbreken van ‘de klik’.

Mensen doen namelijk het liefst zaken met mensen waarin ze zichzelf herkennen. Ze verbinden zich moeilijker met mensen die ‘anders’ zijn. We kennen immers allemaal het spreekwoord “Wat de boer niet kent dat vreet hij niet”.

Inzicht: Het is belangrijk om je te realiseren dat wanneer de context verandert iets wat eerst ‘onderscheidend’ was zomaar kan veranderen in ‘anders’ en andersom.

Opdracht: Bedenk en schrijf vervolgens uit op welke punten jij verschillend bent en hoe die verschillen voor anderen binnen het team van toegevoegde waarde kunnen zijn.

G-Nius jubileum borrel

Afgelopen donderdag was het eindelijk zover, de G-Nius jubileum borrel! Ter ere van ons 20-jarig bestaan hebben wij onze relaties uitgenodigd voor een rondvaart over de Binnendieze en een gezellig borrel om na een lange tijd weer bij te praten. Met prachtig weer hebben wij genoten van een tocht door en vooral onder de stad. Deze avond was een mooi moment om kennis te maken met de geschiedenis van ’s-Hertogenbosch, de bakermat van G-Nius.

Rondvaart over de Binnendieze

De Binnendieze is een eeuwenoud stelsel van alle waterlopen binnen de muren van ’s-Hertogenbosch. Deze smalle waterlopen stroomden vroeger achter de huizen langs en werden gebruikt om met schepen handelswaren te vervoeren. Daarnaast was het voor de burgers van ‘s-Hertogenbosch drinkwater, maar het stroompje werd óók gebruikt als riool.

Tijdens de rondvaart over de Binnendieze heeft de schipper ons boeiende verhalen verteld over de geschiedenis van de stad en de restauratie. Hij heeft ons laten zien waarom de huidige vorm van de stad, het stratenbeloop en de smalle huizen die aan de achterkant aan het water grenzen zo uniek zijn.

Borrel bij Brasserie Bolwerk

Na de rondvaart hebben wij de avond afgesloten bij Brasserie Bolwerk. Deze brasserie is op een unieke locatie gevestigd in de binnenstad. Bolwerk Sint-Jan is namelijk in 1528 gebouwd om een van de belangrijkste toegangspoorten te verdedigen. In het einde van de 18e eeuw is het bolwerk gesloopt.

In de stadswal is nu een brasserie gevestigd. De restanten van de twee laatste poorten, de stadsmuur, een rondeel en middeleeuws straatwerk zijn in het nieuwe gebouw nog goed te zien. Vanaf het zonnige terras hebben wij genoten van een drankje en een hapje.


We kijken terug op een mooie avond. En we zijn blij dat we iedereen weer persoonlijk hebben kunnen spreken en zien. Namens het hele team bedanken wij iedereen voor hun aanwezigheid, gezelligheid en mooie avond!

G-Nius in Maastricht & Valkenburg | 2022

Dit jaar is een bijzonder jaar voor ons. Mede dankzij de inzet en betrokkenheid van onze medewerkers is G-Nius uitgegroeid tot de onderneming die we nu zijn. En daar zijn we ontzettend trots op! Om dit te vieren hebben wij onze collega’s en hun partners uitgenodigd voor een weekend in Maastricht en Valkenburg.

Overnachten op een unieke locatie

Bij aankomst was het al direct duidelijk, het Kruisherenhotel in Maastricht is een prachtige en unieke locatie. Dit designhotel is gevestigd in een oud klooster en een monumentale kerk nabij het bekende Vrijthof. Hier werden we hartelijk ontvangen en tijdens de koffie, met natuurlijk een stuk Limburgse vlaai, werd de bijzondere historie en het concept van het hotel toegelicht.

Iedere hotelkamer is uniek en gericht op luxe en comfort. Kenmerkend voor de kamers is het stijlvolle contrast tussen eeuwenoude architectuur en originele designstukken van wereldberoemde ontwerpers. Dit geldt overigens voor het hele hotel.

Een rally down South

Na een warm welkom zijn we in een oldtimer bus gestapt richting Chateau St. Gerlach in Valkenburg. Hier lag het startpunt van onze rally. Met Dafjes hebben wij het landschap van zuid Limburg ontdekt terwijl we onderweg een aantal opdrachten moesten uitvoeren. De rally eindigde in het centrum van Valkenburg waar wij met een workshop leerden om zelf cocktails te maken. Ondertussen werd er door de die hard fans ook stiekem naar de F1 sprintrace keken.

Jubileum jaar voor G-Nius

Nadat de oldtimer bus ons weer naar het hotel had gebracht was het tijd om een aantal collega’s extra te bedanken. 20 jaar G-Nius is een prachtige mijlpaal en daarom verdient Gijs-Jan Deenen het om in het zonnetje gezet te worden.

Ook Leo Keller heeft dit jaar iets te vieren want hij is al 10 jaar onderdeel van G-Nius. Eerst als stagiair, nu als commercieel directeur en sinds maart ook als aandeelhouder. Maar deze twee heren zijn niet de enige collega’s die hun jubileum vieren. Frank Claassen is namelijk al 5 jaar een toegewijde Business Manager bij G-Nius.

Dineren in een oude kade kelder

De dag hebben wij afgesloten met een heerlijk diner bij restaurant Harbour Club Maastricht. Dit restaurant zit gevestigd in een van de oude kade kelders van de historische binnenhaven ‘t Bassin in Maastricht. Hier hebben wij genoten van prachtige seizoensgebonden gerechten.

Wij hebben een fantastisch weekend gehad met onze collega’s en hun partners. Er is heel veel gelachen en het was een mooi moment om elkaar beter te leren kennen. Dit weekend zien wij daarom ook als investering in ons team en onze onderneming.

We zijn ontzettend dankbaar en trots dat we dit jubileum samen hebben kunnen vieren. Op naar de volgende 20 jaar!

G-Nius teamuitje – Efteling

Dat we dit jaar 20 jaar bestaan kan natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. Daarom hebben wij het G-Nius team, hun partners en kinderen uitgenodigd voor een gezellige dag in de Efteling.

Het is een bijzonder en feestelijk jaar voor G-Nius en dit vieren we dan ook graag met onze medewerkers. Over een geschikte locatie voor dit feest hebben we niet lang nagedacht. We hebben voor de Efteling gekozen omdat dit een mooie, unieke en inspirerende locatie is die geschikt is voor alle leeftijden. En ook het attractiepark heeft dit jaar iets te vieren, het bestaat namelijk 70 jaar. Het park is daarom nu nog feestelijker aangekleed.

De dag zijn we samen begonnen met koffie en een heerlijk stuk gebak in restaurant Panorama. Dit was een goed moment om iedereen persoonlijk te zien en te spreken. Het was ook een mooie gelegenheid om kennis te maken met de nieuwe gezichten binnen het team. Hierna was iedereen vrij om op eigen gelegenheid het park te ontdekken.

Aan het einde van de dag ontmoetten we elkaar weer in het restaurant. Hier hebben we genoten van een heerlijk diner. Ondertussen was er voldoende tijd om bij te praten. Als bedankje voor hun inzet kregen onze medewerkers nog een klein geschenk om mee naar huis te nemen.

Wij hebben een hele leuke dag gehad. We vonden het erg fijn om iedereen weer te zien en om kennis te maken met de partners en kinderen van onze medewerkers.

Wil jij ook onderdeel worden van ons hechte en gezellige team? Bekijk dan de mogelijkheden op www.werkenbijg-nius.nl en wie weet zien we jou bij ons volgende uitje.

Detavast, de term die steeds vaker voorbijkomt

Tegenwoordig zien we steeds vaker dat uitzenders, detacheerders en werving- en selectiebureaus gebruik maken van de detavast-constructie. Wat houdt deze constructie nu in en wat zijn de voordelen?

Waar staat het voor?

Bij een detavast-constructie, ook wel “detacheringsovereenkomst met overname” genoemd, start een professional bij de opdrachtgever aan een vooraf overeengekomen detacheringsperiode. Na deze periode heeft de opdrachtgever de mogelijkheid om de professional kosteloos in dienst te nemen. Dat betekent voor jou dat je maximaal de gelegenheid hebt om de skills en de vaardigheden van de professional te leren kennen alvorens je voor langere tijd een commitment aangaat.

Wat zijn de voordelen?

Het werken met de detavast-constructie brengt een aantal voordelen met zich mee.

Voor de opdrachtgever zijn er de volgende voordelen:
– er zijn voorafgaand duidelijke afspraken over de overname termijn en bijbehorende kosten (ook wel fee genoemd);
– de opdrachtgever heeft gedurende de inhuur periode voor overname geen werkgeversrisico’s;
– de opdrachtgever krijgt een extra toestroom van nieuwe professionals zonder zelf continue te moeten zoeken;
– de opdrachtgever heeft langer de tijd om een professional te beoordelen;
– de kosten voor werving zijn lager.

Voor de professional zijn er de volgende voordelen:
– voorafgaand weet de professional wat het te belopen pad is van gedetacheerde naar vaste aanstelling;
– gedurende de periode van detachering wordt de professional uitvoerig begeleid door G-Nius en waar nodig geholpen in persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Enthousiast geworden?
G-Nius een onderneming die maatwerk biedt. Dit doen we door onze service volledige af te stemmen om de wensen van de opdrachtgever. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden die wij voor jouw onderneming kunnen bieden? Bekijk dan hier welke diensten wij naast detavast aanbieden. Neem dan contact met ons op via info@g-nius.nl of bel +31 (0)73 610 14 69.

20 jaar G-Nius: Onze missie en visie

In het artikel “20 jaar G-Nius: Hoe en waarom het begon” kan je lezen hoe het 20 jaar geleden allemaal begonnen is. Deze maand willen we je beter kennis laten maken met G-Nius. We vertellen je graag over onze missie en visie.

Waarom delen wij onze missie en visie? Omdat wij vinden dan deze twee elementen de fundering vormen van G-Nius. Met onze missie en visie laten zien wie wij zijn, waar we voor staan en waarom we doen wat we doen.  

Onze missie:

Met onze unieke werkwijze, gebaseerd op het PRIDE-principe (Professioneel, Respect, Integer, Daadkracht en Expertise), werken wij aan het samenbrengen van opdrachtgevers en professionals op het snijvlak van Business en IT. Hierbij staan persoonlijke begeleiding en de wensen en behoeften van opdrachtgevers en professionals centraal.

Onze visie:

Wij willen een solide partner zijn die veel zorg uit handen neemt, meedenkt en maatwerk levert. Hiervoor streven ten alle tijden naar met maken van de perfecte match tussen opdrachtgevers en professionals. Alleen zo kan de gezamenlijke ‘win-win’ doelstelling worden bereikt, voor zowel de opdrachtgever als de professional.

Vanuit ons kantoor werken wij met een team toegewijde Business Managers. Onze missie en visie zijn dagelijks terug te vinden in onze werkwijze. Zo vinden wij persoonlijk contact van groots belang. Door regelmatig is contact te blijven weten wij wat er speelt en bouwen wij aan een duurzame relatie.

Deze prettige manier van samenwerken heeft ons gebracht waar we nu staan. En daar zijn we ontzettend trots op. We kijken daarom uit naar de volgende 20 jaar!

#4 in de serie ‘interview vragen’

Deze week in de serie ‘interview vragen’: “Ben je een teamplayer of een individualist?”. Onze collega Michael Bandel deelt zijn kennis om je te helpen bij het geven van het juiste antwoord tijdens een kennismakingsgesprek.

Dit is een mooie en lastige vraag (vind ik). De meeste mensen zijn het namelijk beiden. Aan de ene kant is het zo dat door samen te werken je over het algemeen verder komt, en bij grote trajecten werk je als snel in een team. Aan de andere kant dien je ook een individualist te zijn. Je hebt vaak een eigen doel en zult moeten laten zien dat je kunt ‘scoren’, de opdracht binnen kunt halen.

Zorg dat je een concreet antwoord paraat hebt.

????????: wat men graag wil weten is: ga je in het team passen en voeg je waarde toe of juist niet. Niemand wil een professional in zijn team die volledig individueel werkt en de moraal van het team naar beneden haalt.

Het is van belang om aan te geven dat je zowel in teamverband en als individu kunt werken. Dat je open staat voor samenwerking, jezelf ontwikkelen in het team en een positieve bijdrage aan het team zal leveren. Benoem enkele concrete voorbeelden waaruit blijkt dat je zowel in teamverband en als individu kunt werken.

??? ???????? ???????? ??? ????:
“Ik ben beide. In teamverband stel ik me behulpzaam op naar collega’s en sta met raad en daad voor ze klaar. Wanneer het om grote trajecten gaat, werk ik graag samen aan het traject. Juist omdat we meerdere inzichten hebben, nog betere oplossingen kunnen bepalen en enkele collega’s andere expertise hebben dan ik. Aan mij de taak om de passende oplossing aan de klant voor te leggen en de opdracht binnen te halen”.

Iedere week behandelt onze collega Michael vragen die je tijdens een interview kan verwachten. Volgende week geeft hij tips voor de vraag: “Ben jij een teamspeler of een individualist”. Hou onze website in de gaten of volg ons op LinkedIn

#3 in de serie ‘interview vragen’

Deze week in de serie interview vragen: “??? ??????? ?? ??? ?? ???? ????”

Wellicht een open deur: de kans om te laten zien hoe enthousiast je bent over deze rol én het bedrijf. Met enthousiasme laat je namelijk ook je betrokkenheid zien. Een betrokken medewerker is wat ieder bedrijf wil.

Zorg dat je kort en duidelijk kunt aangeven waarom de rol (en het bedrijf) jou aanspreekt. Wanneer je hier al hapert, sta je met 1-0 achter.

Antwoord: Wat men graag wil weten is: hoe heb je jezelf voorbereid op de rol en het bedrijf. Welke zaken spreken je aan? Kun je jezelf vinden in de normen en waarden van het bedrijf? Op welke manier (geef aan hoe dit aansluit bij jouw waarden)? Kun je zaken leren, welke sterke punten van jezelf kun je kwijt in de rol en hoe ga je dit laten zien?

In mijn geval zou dit een antwoord kunnen zijn: “Ik heb veel ervaring in de branche waarin jullie actief zijn. Ook veel nieuwe inzichten gekregen door artikelen te lezen, onder meer op jullie website en die van concurrenten. De manier waarop jullie innovatie inzetten spreekt me erg aan. Dat is wat ik in mijn vorige baan ook veelvuldig gedaan heb. Samen met klanten kijken naar mogelijkheden om te innoveren. De ruimte die jullie bieden om jezelf in dit speelveld te ontwikkelen is een aspect dat zeker goed bij me past. Daarnaast heb ik, net als jullie, klantgerichtheid en met daadkracht te werk gaan hoog in het vaandel staan.”

Iedere week behandelt onze collega Michael vragen die je tijdens een interview kan verwachten. Volgende week geeft hij tips voor de vraag: “Ben jij een teamspeler of een individualist”. Hou onze website in de gaten of volg ons op LinkedIn.

20 jaar G-Nius: Hoe en waarom het begon

Hoe is het 20 jaar geleden allemaal begonnen? Om antwoord op deze vraag te krijgen gaan we in gesprek met oprichter Gijs-Jan Deenen. Hij brandt direct los en vertelt vol passie over hoe het allemaal begon.

Waarom ben je ooit met G-Nius begonnen?

“Ik heb bij een aantal IT-ondernemingen gewerkt waaronder een grote internationale club. Wat je binnen deze bedrijven zag is veel interne politiek en machtsstrijd. Mensen waren niet bezig met de business, met de klant of met medewerkers. Dat viel mij tegen.

Als je voor een corporate bedrijf werkt, ben je meer bezig met het plannen van je carrière dan met de dingen die op dat moment belangrijk zijn. Ik kwam erachter dat ik daar niet pas. Ik wil namelijk graag het verschil kunnen maken, in alles wat ik doe.

Wat mij ook op viel binnen deze grote bedrijven was de rol van het management. Het top-down management, dat vind ik echt niet fijn. Ik wil geen hiërarchie. Ook de rol van aandeelhouders en banken die veel invloed hebben, zijn factoren die ik niet prettig vind. Daarnaast miste ik een pragmatische aanpak en het ondernemerschap.

Ik heb altijd gezegd; de IT-detacheringskant kan veel eenvoudiger, dat kan veel leuker. Het model van Eckart Wintzen heb ik hiervoor als basis gebruikt. Hij werkte volgens de Celfilosofie. Het principe hiervan is dat een ‘groep’ maximaal 50 personen groot mag zijn, deze groep vormt een cel. Degene die verantwoordelijk is voor deze groep moet alle medewerkers en klanten kennen. Maar ook de partners en kinderen. En op het moment dat deze groep te groot wordt splitst de cel zich in twee nieuwe groepen.

Wat ik vooral erg belangrijk vind is de fun-factor. Dingen doen die je leuk vindt maar die ten goede komen van de klanten en de medewerkers. Ervoor zorgen dat iedereen blij is, dat vind ik altijd leuk.

Wie heeft je geïnspireerd?

“Toine Philippa heeft mij het IT-detacheringsvak geleerd. Hij is een echte salesman die altijd bezig is. Hij kan mensen motiveren en geeft je verantwoordelijkheden. Zijn instelling is; ga het doen en trek aan de bel als je hulp nodig hebt.

Van hem heb ik veel geleerd; enthousiasme in je business, ervoor gaan, beloven wat je zegt en doen, vóóral doen en ga niet zitten wachten. Hij is een inspiratiebron voor mijn manier van werken en hoe ik een groot aantal dingen doe bij G-Nius.”

Zijn er mensen die je hebben geholpen bij de oprichting van G-Nuis?

“Wie mij heeft geholpen met de oprichting is Walter van Dijk. Walter is degene die al het ‘deskwerk’ heeft gedaan voor G-Nius. En daar bedoel ik mee de oprichting, de inrichting en alle dingen die uitgezocht moesten worden in het begin. Zoals de Kamer van koophandel, de bank, enzovoort. Hij heeft ook het eerste logo bedacht en de eerste website gemaakt.

Walter heeft later G-Nius Rusland opgericht en heeft daar inmiddels twee locaties. Hij is een hele loyale en professionele collega waar ik nog steeds veel contact mee heb.”

Is er veel veranderd?

Toen we begonnen bestond hybride werken niet, je werd afgerekend op je aanwezigheid. Wat ik nu fijn vind is dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen klus. Dat zit in de basis van G-Nius. Het maakt niet uit of je dat nou op kantoor of thuis doet, dat is aan jou. Maar zorg dat het op tijd en conform de afspraken klaar is. En dat vind ik heel leuke en een prettige manier van werken.

G-Nius heeft in de afgelopen 20 jaar op unieke en historische locaties gezeten in het centrum van ‘s-Hertogenbosch. Meer hierover lees je in een van onze volgende berichten. Nieuwsgierig? Volg ons dan op LinkedIn of hou de website in de gaten.

#2 in de serie ‘interview vragen’

Iedere week geeft G-Nius collega Michael Bandel handige tips over interview vragen. Deze week behandelt hij de vraag; “Wat is het resultaat waar je het meest trots op bent?”

#2 in de serie interview vragen; Vraag: “Wat is het resultaat waar je het meest trots op bent?”

Een prachtige vraag om te laten zien wat je bereikt hebt. Ook om te laten zien hoe je dit aangepakt hebt.

Antwoord:
wat men graag wil weten is: ben je in staat om je kwaliteiten en skills (harde en zachte) goed te gebruiken. Je antwoord kan een goede manier zijn om te laten zien of je resultaat haalt. Zeker ook een manier om te laten zien of je een bepaalde strategie gebruikt en aanpassend vermogen hebt.

Welke stappen heb je (en of het team) gezet, hoe heb je het proces aangepakt en wat is de doorslag geweest om het resultaat te behalen.

In mijn geval zou dat kunnen zijn:
“Door goed ons huiswerk te doen, hebben we ervoor gezorgd dat we alle stakeholders in kaart hebben gebracht. Vervolgens via diverse kanalen achterhaald welke doelen/uitdagingen zij hadden voor de komende jaren. Die doelen/uitdagingen zijn met de stakeholders besproken. Vervolgens zijn we samen gaan denken over oplossingsmogelijkheden. Daarna hebben we onze dienstverlening perfect aan laten sluiten bij hun doelen. We hebben ze geholpen in plaats van te verkopen. Dit heeft geresulteerd in een tevreden nieuwe klant met een significante omzet.”

Wij wensen je alvast veel succes

In de blog serie ‘Interview vragen’ geeft Business Manager Michael Bandel antwoord op veel voorkomen vragen tijdens een kennismakingsgesprek. Wil je op de hoogte blijven? Volg dat onze blog of volg onze LinkedIn pagina.